PATIENTRIKSDAGEN 2024

20 maj 13:00 16:15

Årets Patientriksdag fortsätter att undersöka området hälsodata utifrån ett patientperspektiv. Tillgång till hälsodata spelar stor roll för att patienten ska få den bästa vården. Men patientföreningar måste involveras för att säkra att patientperspektivet inte går förlorat i införandet av en nationell digital infrastruktur för hälsodata som nu är på gång.

För femte gången kommer patientorganisationer, politiker och sakkunniga samlas vid ett unikt tillfälle där patienter, närstående/anhöriga och patientföreträdare styr agendan och diskussionen.

Anmäl dig redan idag – antalet platser på Kulturhuset är begränsade och det är först till kvarn.

När: Måndagen den 20 maj

Tid: 13.00-16.15

Plats: Kulturhuset i Stockholm och digitalt

Moderator: Annie Lööf, fd partiledare för Centerpartiet

Avgift: Patientriksdagen är kostnadsfri

Programmet i sin helhet skickas ut när vi närmar oss den 20 maj

Sista anmälningsdag är onsdagen den 8 maj

Melanomföreningen deltar med en representant. Om det känns intressant för dig som medlem och vill delta som representant, kontakta oss på info@melanomforeningen.se.