Loading Events

« All Events

”LEV NU” – Informationsdag Västervik

18 maj 10:00 16:00

Himlen är överskattad bjuder in till en ljus fin familjedag för att få information om cancer och speciellt malignt melanom, samt personer med egna erfarenheter från olika cancerformer. Det kommer vara en paneldebatt ledd av Jerry Engström. Melanomföreningen deltar.

Under dagen finns även lotteriet och ett 20 tal utställare på plats med sina hantverk, ex. vis ljus, smycken, målningar, horoskop, tovade-stickade-vävt-sydda-trä-keramik hantverk.

Utanför Bryggaren finns handtillverkad ost, hoppborg, ponnyridning, Anton Karlsson med sin Speedway cykel, fiskdamm, VIK Hockey, Västerviks Innebandyklubb

Det finns även korv med bröd, kaffe/te/festis med hembakat till försäljning under dagen.

Himlen är överskattad är en ideell förening som initierades av Lina Baldenäs. Föreningen har funnits sedan 2013 och samlar in pengar och ger ut stipendier till förmån för människor som på olika sätt drabbats av cancer. Lina kämpade själv mot Malignt melanom och lämnade oss allt för tidigt, bara 33 år gammal och lämnade oss på jorden den 18 maj 2014.

Se Himlen är överskattad och ”LEV NU” – Vastervik.com.

Himlen är överskattad

View Organizer Website