Träffa Nobelpristagarna 9 december

I samarbete med Nobelstiftelsen bjuder Melanomföreningen in patienter som fått immunterapi till ett unikt möte med årets Nobelpristagare i medicin eller fysiologi, Professor Tasuku Honjo och Professor James P. Allison.

Vi är många i Sverige som behandlas med de mediciner som grundas i Professor Tasuku Honjo och Professor James P. Allisons forskning. Den forskning som har betytt oerhört mycket, räddat många liv och återgivit hopp hos melanompatienter. För detta tackar vi dem, den 9 december klockan 13.00-13.30  på Grand  Hotell, Konferenslokal Stockholm.

Vid träffen överlämnar Melanomföreningen en symbolisk gåva och ett tackkort.

Vill du att ditt namn ska stå med på tackkortet? Lämna din underskrift här.

Du behöver inte vara medlem i föreningen och du kan skriva under som både drabbad och anhörig.

Vill du få chansen att genom din närvaro tacka Professor Tasuku Honjo och Professor James P. Allison för deras viktiga, prisbelönta arbete? Maila mote@melanomforeningen.se med ditt fullständiga namn. Antal platser är begränsat. Vi återkommer till dig som fått plats.

Observera att detta är ett möte i all enkelhet för att visa att vi är många som är tacksamma för professorernas arbete. Det är inget stort event med mat/dryck och liknande. Alla kanske inte får tillfälle att samtala enskilt med Professor Tasuku Honjo och Professor James P. Allison.

Viss mediabevakning kommer att ske vid eventet och du kan komma att hamna på foto eller film.