Lotti Meurling, Melanomföreningens vice ordförande har lämnat oss i stor sorg och saknad.

Den 16 juni dog vår kloka och älskade Lotti efter en lång kamp mot malignt melanom. Hon begravdes den 13 juli och en stor del av styrelsen deltog i begravningsceremonin i Danderyds kyrka.

Lotti var styrelsens motor – med bränsle som aldrig tycktes ta slut. Alltid hade hon tid, alltid kom hon med kloka synpunkter, alltid fann hon på råd. Ända in i det sista kämpade hon för föreningen och melanompatienters rätt till moderna och mer effektiva behandlingar.Hon varnade i media för faran med överdriven solning. Hon skrev verksamhetsplaner, ordnade patientträffar och såg till att solrosen blev Melanomföreningens symbol och mycket mer.

Lotti var en fantastisk kvinna med stor integritet och visdom – hon var och kommer alltid att vara vår förebild – vår solros.

Våra tankar går till Lottis nära och kära.

/Marie Andersson