Välkomna på årsmöte 20 maj

Föreläsare: Martin Bergö, Johan Hansson, Yvonne Brandberg

Måndagen den 20 maj är alla medlemmar varmt välkomna till vårt årsmöte i Stockholm fyllt med fika, lunch och föreläsningar. Föreläsningarna är även öppna för allmänheten och vi kommer dessutom att sända live hela dagen via vår Facebooksida för er som befinner sig på annan ort.

Bland de föreläsande finns:

Martin Bergö, professor i molekylär medicin – som kommer att berätta om kostvanor, myten om antioxidanter och kosttillskott i relation till cancer, både som prevention och behandling.

Yvonne Brandberg, professor vid institutionen för onkologi-patologi, Karolinska Institutet – som kommer prata om hur det är att leva med malignt melanom, både som patient och för närstående.

Johan Hansson, professor och forskargruppsledare vid institutionen för onkologi-patologi, Karolinska Institutet – som redogör för nya terapier och förebyggande (adjuvant) behandling.

Dagens innehåll

Från 09.30
Fika

10.00
Välkomna samt Yvonne Brandberg, professor institutionen för onkologi-patologi, Karolinska Institutet  – ” Att leva med malignt melanom – patient och närståendeperspektiv”

10.45
Martin Bergö, professor i molekylär medicin – kostvanor, kosttillskott och myten om antioxidanter

11.45
Magnus Norin – Året som gått och aktuella frågor 2019

12.00
Lunch

13.00
Herman Essén Årsmöte

13.30
Avtackning av Lisa och välkommen till Hanna, vår nya kommunikatör samt om kampanjen Pricksäkert

14.00
Johan Hansson, professor och forskargruppsledare vid institutionen för onkologi patologi, Karolinska Institutet – om nya terapier, adjuvant (förebyggande)  behandling m.m.

15.00
Fika

15.30
Konstituerande styrelsemöte – roller i styrelsen