Solen på gott och ont

posted in: Okategoriserade | 0

I november kommer forskare från Skåne att presentera aktuell forskning om de medicinska effekterna av solljus. Arrangemanget är kostnadsfritt och öppet för alla.

Fredrik Östman till ESMO

posted in: Okategoriserade | 0

Fredrik Östman representerar Melanomföreningen vid ESMO konferensen i Madrid – den största europeiska konferensen för onkologi, där läkare, forskare, studenter, industri och patientförespråkare samlas.

Medlemsbrev på väg

posted in: Okategoriserade | 0

Föreningen vill tacka alla medlemmar för ert stöd och engagemang och önska en skön sommar i skuggan! Våren och sommarens aktiviteter sammanfattas i ett medlemsbrev från styrelsen.

Tävla och vinn presentkort!

posted in: Okategoriserade | 0

I samband med vår kampanj Sommar i skuggan,  arrangeras en fototävling och chansen att vinna fina fotoprodukter ligger i potten! Delta genom att dela en favoritbild från din sommar i skuggan, på Facebook eller Instagram, och tagga fotot #melanomföreningen och #sommariskuggan17. Gilla sen Melanomföreningen på … Continued

Sommar i skuggan

posted in: Okategoriserade | 0